MANAGEMENT
„Braki w dostępności pojazdów w przewozach całopojazdowych (FTL) w Europie?”
Profesor Peter Klaus na zlecenie Związku Pracodawców Transport i Logistyka Polska opracował raport pt. „Braki w dostępności pojazdów w przewozach całopojazdowych (FTL) w Europie?”.
Data publikacji: 05.01.2022
Data aktualizacji: 11.10.2023
Podziel się:
Oto podstawowe konkluzje z tego raportu to m.in.:
- w obecnej sytuacji rynkowej pewniejszym kontrahentem od firm spedycyjnych, opierających działalność na współpracy z mniejszymi przewoźnikami, jest dla nadawców doświadczony przewoźnik dysponujący odpowiedniej wielkości flotą własnych pojazdów;
- nadawcy muszą się liczyć ze wzrostem kosztów transportu (oferować wyższe stawki od obecnych), jeżeli chcą zapewnić sobie współpracę z doświadczonym i zapewniającym bezpieczeństwo i pewność dostaw partnerem; wynika to ze spodziewanego wzrostu kosztów regulacyjnych, które niesie za sobą unijna aktywność legislacyjna (Pakiet mobilności, regulacje socjalne, zielony ład etc.);
- brak stabilności w zakresie dostępności pojazdów w przewozach całopojazdowych wynika nie tylko z ryzyka i obciążeń regulacyjnych, ale także z braku kierowców na rynku pracy; problem ten będzie się pogłębiał ze względu na strukturę demograficzną Europy, jak i zmniejszenie atrakcyjności zawodu kierowcy;
- w obecnej sytuacji rynkowej nastąpi coraz większe rozszerzenie udziału w rynku przewozowym firm dysponujących dużymi flotami pojazdów, kosztem małych przewoźników.
To tylko niektóre z ważniejszych konkluzji z publikacji.
Zobacz również