FINANSE
Czy firmom transportowym zabraknie kapitału na pierwszą ratę leasingową?
Transport drogowy w Europie jest zdominowany przez mikro i małe przedsiębiorstwa. Decyzje inwestycyjne w tabor – nowy lub używany – podejmowane są przez prywatnych przedsiębiorców, pod wpływem sygnałów o wzrastającym lub zmniejszającym się popycie na rynku usług transportu drogowego rzeczy.
Data publikacji: 26.03.2024
Data aktualizacji: 03.02.2025
Podziel się:

Ponieważ dominuje model finansowania inwestycji dzięki współpracy z leasingodawcami, to prawie wszystkie zakupy taboru są pokrywane jedynie w małej części przy wykorzystaniu kapitału własnego przedsiębiorcy, a w dużej części z funduszy obcych, czyli udostępnianych przez leasingodawców. Tymczasem od 2008 r. rynek kapitałowy na świecie przeżywa trudności, wzmocnione przez pandemię. Czy u leasingodawców starczy środków dla przewoźników?
Zobacz prelekcję Prof. dr hab. Wojciecha Paprockiego z konferencji Transport 4.0 SUMMIT
Zobacz również