TECHNIKA
Prawie 70 proc. firm transportowo-logistycznych ma strategię cyfryzacji
Coraz więcej przedsiębiorstw dostrzega potencjał w transformacji cyfrowej, na którą według raportu „Cyfrowa Spedycja” stawia aż 67 proc. firm sektora TSL. Pozostałe 31 proc. rozważa stworzenie planu digitalizacji. A jakie są priorytety cyfryzacyjne w tym sektorze?
Data publikacji: 24.07.2025
Data aktualizacji: 24.07.2025
Podziel się:

Na konkurencyjnym i szybko zmieniającym się rynku najważniejsza jest cyfryzacja
zarządzania zleceniami (60 proc. ankietowanych), śledzenie ładunków w czasie rzeczywistym (58 proc.) i przyjmowanie zleceń oraz zarządzanie przestrzenią ładunkową (58 proc.). Jakie technologie warto wdrożyć w transporcie, by wyjść na prowadzenie i zostawić konkurencję daleko za sobą?
Rosnące wymagania rynku sprawiają, że to właśnie w postępie technologicznym przedsiębiorcy szukają rozwiązań, pozwalających usprawniać procesy, co staje się konieczne wobec rosnącej presji na obniżanie kosztów. W digitalizacji procesów transportowych i logistycznych firmy dostrzegają możliwość osiągnięcia przewagi konkurencyjnej.
-Technologia umożliwia swobodny przepływ danych, które są dostępne w czasie rzeczywistym, a w rezultacie firmy mogą podejmować szybkie i trafne decyzje. To, jak powszechnie wiadomo, bywa kluczem do sukcesu w skomplikowanym i wieloetapowym procesie przewozów. Elastyczne i dynamiczne podejście do zarządzania zleceniami i natychmiastowe reakcje na nieprzewidziane sytuacje na drodze czy pilnowanie terminowych dostaw są to czynniki, które wzmacniają zaufanie do stałych kontrahentów i pozwalają zdobywać nowych. W branży TSL należy być zawsze o krok przed konkurencją i skupiać się na długoterminowych relacjach z klientami – mówi Tomasz Czyż, główny ekspert ds. rozwiązań technologicznych w Inelo z Grupy Eurowag. KL
Źródło: www.inelo.pl
Fot. Pixabay
Zobacz również