Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się

Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się
Strona Główna/O czasopiśmie/Wszystkie Wydania/Transport Manager 4/2024

Najnowsze wydanie / nr 70

Trwa najtrudniejszy, nie tylko dla branży transportowej, rok od czasu odzyskania wolności w 1990 r. Chyba wszyscy się ze mną zgodzą. Sytuacje przedsiębiorstw przewozowych są bardzo różne – na jednym biegunie firmy kwitną, a na drugim ledwo przędą, podupadają, upadają lub trwa w nich proces restrukturyzacji. Przyczyny tych stanów rzeczy są zarówno obiektywne, jak i subiektywne. Świadczy o tym mnóstwo rozmów, które toczę z właścicielami firm i managerami transportu, spedycji i logistyki – szczególnie ostatnio. W dniu, w którym piszę ten wstępniak (3 września), światowe media obiegła informacja, że Volkswagen zamierza zamknąć swoją macierzystą fabrykę w Wolfsburgu. To bardzo zły sygnał dla rynku nie tylko niemieckiego, ale również europejskiego i globalnego. Przyczyny tych planów? Coraz niższa konkurencyjność niemieckich fabryk za sprawą rosnących kosztów i zaostrzającej się konkurencji. Jak napisała w komunikacie prasowym agencja Bloomberg: „firma stoi również przed trudnościami wynikającymi z przejścia na pojazdy elektryczne i spowolnienia wydatków konsumenckich”.

CZYTASZ 20% MAGAZYNU

Zamów prenumeratę aby przeczytać całość obecnego wydania.


CO ZNAJDZIESZ W NUMERZE?

WYWIAD NUMERU

ZARZĄDZANIE

RAPORT: TRANSPORTOWY INNOWATOR

RAPORT: TMS

PRAWO

FINANSE

RAPORT: ZWROT VAT

TECHNIKA

WYDARZENIA

WYWIAD NUMERU

  • Trzy fundamentalne zmiany, które zadecydują o przyszłości świata Prof. Witold Orłowski

spis treści

WYWIAD NUMERU