Najnowsze wydanie / nr 70
Trwa najtrudniejszy, nie tylko dla branży transportowej, rok od czasu odzyskania wolności w 1990 r. Chyba wszyscy się ze mną zgodzą. Sytuacje przedsiębiorstw przewozowych są bardzo różne – na jednym biegunie firmy kwitną, a na drugim ledwo przędą, podupadają, upadają lub trwa w nich proces restrukturyzacji. Przyczyny tych stanów rzeczy są zarówno obiektywne, jak i subiektywne. Świadczy o tym mnóstwo rozmów, które toczę z właścicielami firm i managerami transportu, spedycji i logistyki – szczególnie ostatnio. W dniu, w którym piszę ten wstępniak (3 września), światowe media obiegła informacja, że Volkswagen zamierza zamknąć swoją macierzystą fabrykę w Wolfsburgu. To bardzo zły sygnał dla rynku nie tylko niemieckiego, ale również europejskiego i globalnego. Przyczyny tych planów? Coraz niższa konkurencyjność niemieckich fabryk za sprawą rosnących kosztów i zaostrzającej się konkurencji. Jak napisała w komunikacie prasowym agencja Bloomberg: „firma stoi również przed trudnościami wynikającymi z przejścia na pojazdy elektryczne i spowolnienia wydatków konsumenckich”.
CO ZNAJDZIESZ W NUMERZE?
WYWIAD NUMERU
ZARZĄDZANIE
RAPORT: TRANSPORTOWY INNOWATOR
RAPORT: TMS
PRAWO
FINANSE
RAPORT: ZWROT VAT
TECHNIKA
WYDARZENIA
WYWIAD NUMERU
- Trzy fundamentalne zmiany, które zadecydują o przyszłości świata Prof. Witold Orłowski
spis treści
WYWIAD NUMERU
ZARZĄDZANIE
RAPORT: TRANSPORTOWY INNOWATOR
- Rewolucja w rekrutacji i szkoleniach kierowców, Grupa Raben
- Innowacje w transporcie a prawo , Filipiak Babicz Legal
- Ekologia z ekonomią w parze idą, Targor-Truck
- Innowacyjne przyspieszenie w transporcie, DAF Trucks Polska
- Bezpieczeństwo w kontrolowanej temperaturze, Fresh Logistics Polska
- Telematyka wspomaga konkurowanie jakością , Webfleet
RAPORT: TMS
PRAWO
FINANSE
RAPORT: ZWROT VAT
TECHNIKA