Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się

Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się
Strona Główna/O czasopiśmie/Wszystkie Wydania/Transport Manager 6/2024

Najnowsze wydanie / nr 72

Polska branża towarowego transportu drogowego przeżywa obecnie najtrudniejsze czasy od początku przemian ustrojowych z przełomu lat 80. i 90. ubiegłego wieku. Ta sytuacja ma dwie grupy przyczyn: galopada kosztów, trwająca od 2022 r., i ogólna zapaść gospodarki Unii Europejskiej. Dla branży transportowo-logistycznej decydujący jest poziom wskaźnika wytwórczości, a nie PKB. Ten drugi to bowiem suma wartości wyprodukowanych towarów i usług, a przewozić można tylko towary, więc o koniunkturze sektora transportu, spedycji i logistyki (TSL) decyduje sytuacja w przemyśle wytwórczym. A tu, w Unii Europejskiej, jest bardzo źle, i to od dłuższego czasu. Na dodatek sygnały mogącej nadejść poprawy są iluzoryczne. Najgorsza jest sytuacja dwóch „lokomotyw” europejskiej gospodarki, czyli Niemiec i Francji. O korzeniach problemów Niemiec ukazał się obszerny raport w pierwszym numerze dwumiesięcznika Transport Manager z 2024 r.

CZYTASZ 20% MAGAZYNU

Zamów prenumeratę aby przeczytać całość obecnego wydania.


CO ZNAJDZIESZ W NUMERZE?

WYWIAD NUMERU

ZARZĄDZANIE

LOGISTYKA

PRAWO

FINANSE

RAPORT: PŁYNNOŚĆ FINANSOWA

TECHNIKA

WYDARZENIA

WYWIAD NUMERU

Sprawdź gdzie „śmierdzi” w Twojej organizacji dr Dariusz Tarczyński wywiad przeprowadził Marek Loos

spis treści

WYWIAD NUMERU