Najnowsze wydanie / nr 72
Polska branża towarowego transportu drogowego przeżywa obecnie najtrudniejsze czasy od początku przemian ustrojowych z przełomu lat 80. i 90. ubiegłego wieku. Ta sytuacja ma dwie grupy przyczyn: galopada kosztów, trwająca od 2022 r., i ogólna zapaść gospodarki Unii Europejskiej. Dla branży transportowo-logistycznej decydujący jest poziom wskaźnika wytwórczości, a nie PKB. Ten drugi to bowiem suma wartości wyprodukowanych towarów i usług, a przewozić można tylko towary, więc o koniunkturze sektora transportu, spedycji i logistyki (TSL) decyduje sytuacja w przemyśle wytwórczym. A tu, w Unii Europejskiej, jest bardzo źle, i to od dłuższego czasu. Na dodatek sygnały mogącej nadejść poprawy są iluzoryczne. Najgorsza jest sytuacja dwóch „lokomotyw” europejskiej gospodarki, czyli Niemiec i Francji. O korzeniach problemów Niemiec ukazał się obszerny raport w pierwszym numerze dwumiesięcznika Transport Manager z 2024 r.
CO ZNAJDZIESZ W NUMERZE?
WYWIAD NUMERU
Sprawdź gdzie „śmierdzi” w Twojej organizacji dr Dariusz Tarczyński wywiad przeprowadził Marek Loos
spis treści
WYWIAD NUMERU
ZARZĄDZANIE
- Antykruchość: sposób na chaos, Krzysztof Sarnecki
- Trzy kroki do mistrzowskiego wdrożenia automatyzacji procesów, Dominik Skowroński
- Most Lueg na najkrótszej trasie do Włoch w remoncie do końca 2030 r. , Andrzej Antoni Adamczyk rozmawia z Alexander Holzedl oraz René Zumtobel
- InterLAN – 30 lat minęło, Patryk Grzelak wywiad przeprowadził Marek Loos
- Mieć czas (pracy) z głowy, Dorota Syganiec-Marszewska
LOGISTYKA
PRAWO
RAPORT: PŁYNNOŚĆ FINANSOWA
TECHNIKA