Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się

Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się
Strona Główna/Artykuły/Komisja Europejska złagodzi zakaz tygodniowego odpoczynku w kabinie

PRAWO

Komisja Europejska złagodzi zakaz tygodniowego odpoczynku w kabinie

Brak chętnych do pracy w zawodzie kierowcy, brak miejsc parkingowych oraz brak dostępności bezpiecznych i chronionych parkingów (SSPA) dla kierowców zawodowych w Unii Europejskiej powodują, że Komisja Europejska rozważa złagodzenie zakazu spędzania regularnego tygodniowego odpoczynku w kabinie ciężarówki, w szczególności zawartych w pakiecie mobilności na rok 2020.


Data publikacji: 07.05.2025

Data aktualizacji: 07.05.2025

Podziel się:

Przepisy zakazują kierowcom spędzanie w kabinie pojazdu regularnego tygodniowego odpoczynku trwającego co najmniej 45 godzin. Celem zakazu jest zapewnienie kierowcom większego komfortu, niemniej jednak skutki okazały się odwrotne niż zamierzone. W praktyce hotele są daleko, taksówkarze odmawiają przyjazdu na parking i wykonania kursu, więc konieczne są wielokilometrowe, pisze wycieczki kierowców z bagażem, a kosztu noclegu nie chcą pokrywać nadawcy. Z kolei pozostawione samochody ciężarowe (nawet te bez ładunku) stają się łupem złodziei, ponieważ wiele parkingów nie posiada podstawowego poziomu bezpieczeństwa i infrastruktury, które mogłyby pełnić rolę alternatywy.

W związku z tym, KE rozważa możliwość zezwolenia na odpoczynek w kabinie, pod warunkiem, że będzie się on odbywał na wysokiej jakości, certyfikowanych parkingach o poziomie co najmniej „złotym” lub „platynowym”.

O bezsensie i przeciwskuteczności tego ograniczenia pisaliśmy wielokrotnie na łamach Transport Managera. Brak wyobraźni wśród oderwanych od realiów eurodeputowanych sprawił, że wprowadzono ten zakaz, a teraz życie pokazało, że spowodował on skutki odwrotne od zamierzonych. Dobre choć tyle, że nareszcie realia transportowego rzemiosła dotarły do Komisji Europejskiej. Chciałoby się powiedzieć – a nie mówiłem …?

 

Źródło: www.logistyka.rp.pl

 

Fot. Pixabay

Zobacz również


Przeczytaj