MANAGEMENT
„Międzynarodówka” vs. krajowy transport w Unii
Około 70 proc. tonokilometrów pokonywanych przez ciężarówki na polskich rejestracjach odbywa się w transporcie międzynarodowym. Pozostałe 30 proc. przypada przewozom krajowym. Oczywiście trzeba przy tym uwzględnić znaczną liczbę pojazdów tylko zarejestrowanych w naszym kraju, de facto należących do firm zagranicznych. Gdyby odliczyć kilka dużych flot tego typu, udział transportu międzynarodowego byłby zapewne nieco niższy.
Data publikacji: 11.07.2024
Data aktualizacji: 11.07.2024
Podziel się:

Bez wątpienia obsługa tras międzynarodowych stała się prawdziwą specjalnością polskich przewoźników. Jak natomiast wypada to na tle transportu krajowego i jak prezentują się pod tym względem inne państwa, tego można dowiedzieć się z nowego raportu hiszpańskiej organizacji Fenadismer.
Jeśli chodzi o inne kraje „nowej Unii”, to powyższa dysproporcja potrafi być jeszcze większa. Dla przykładu w Rumunii aż 75 procent tonokilometrów przypada na transport międzynarodowy. We flotach bułgarskich jest to 80 proc., a na Litwie oraz w Słowenii odnotowano wyniki ponad 90-procentowe.
Za to w krajach „starej Unii” szala zaczyna przechylać się w drugą stronę. Ciężarówki portugalskie dosyć mocno trzymają się transportu międzynarodowego, pokonując w nim aż 60 proc. tonokilometrów. Za to już u Hiszpanów transport międzynarodowy odpowiada za tylko 33 proc. wykonywanej pracy. W Niemczech udział „międzynarodówki” spadł do zaledwie 13 proc., natomiast we Francji, Włoszech oraz Wielkiej Brytanii nie osiąga nawet 10 proc. ML
źródło: www.40ton.net
Fot. Pixabay
Zobacz również