RELACJE
New Challenges’25 - spojrzenie na 2025 rok
Jakie zmiany środowiska prawnego i finansowego czekają polską branżę transportową w 2025 r.? Co szykuje dla naszych przewoźników nowo wybrany Parlament Europejski? Jaka jest przyszłość sektora transportowego z punktu widzenia dyrektora finansowego? Jak zarządzać przepływem informacji w firmie? Jakie są managerskie sposoby na kryzys? Na te i wiele innych pytań znalazło odpowiedzi ponad 100 uczestników konferencji New Challenges’25, zorganizowanej 5 grudnia w Katowicach przez redakcję Transport Managera.
Data publikacji: 23.12.2024
Data aktualizacji: 23.12.2024
Podziel się:

Managerów sektora TSL powitała Kornelia Lewandowska, prezes Górnośląskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych, która przybliżyła zasady czekającego branżę obowiązku raportowania ESG.
Nowe wyzwania
Następnie Paweł Judek z Kancelarii Judek Górska przedstawił kompendium zmian prawnych, które w 2025 r. będą miały wpływ na branżę transportową. Niejako kontynuacją tej prelekcji był wywiad Marka Loosa z Margaretą Przybyłą, niezależną ekspertką ds. europejskich o tym, jakie nowości szykuje nowa Komisja Europejska dla branży transportowej.
Wiele wskazuje na to, że partner strategiczny – Grupa MAK – będzie organizowała podczas naszych konferencji wywiady ze swoimi klientami. Serię „Rozmowy ubezpieczeniowe” zainaugurował Michał Parol, który rozmawiał z Tomaszem Białkiem z firmy Transport Towarowy Krzysztof Cichoń. Dyskutowali o nowych wyzwaniach w zarządzaniu ryzykiem transportowym.
„Jak przetrwać i odnieść sukces?”
Dr Maria Nicopulos, doradca ADR/RID, przybliżyła zmiany w przepisach o przewozie towarów niebezpiecznych, które zostaną wprowadzone w 2025 r. Następnie dr Maciej Ciołek z firmy MyCFO zachęcał, by zerknąć z perspektywy dyrektora finansowego dalej niż na przyszły rok sektora transportowego.
Norbert Bogucki z firmy Bestway ostrzegał, że zagrożenie sabotażem może dotyczyć firmy każdego przedsiębiorcy – również transportowego. „Jak przetrwać i odnieść sukces” w branży, która jest jedną z najbardziej zadłużonych w polskiej gospodarce? Mowa o TSL. Opowiadały o tym Paulina Urbaniak i Joanna Rozmarynowska z KRD BIG S.A. Natomiast Martin Pfnűr z Kancelarii Prawnej Pfnür Rechtsanwälte, zapewniał, iż możliwość odzyskiwania nieprawnie naliczonego niemieckiego Mautu rozszerza się również na przejazdy przez kolejne kraje.
– Czy zaznałeś kiedyś efektu „głuchego telefonu” w Twojej organizacji? – pytał dr Dariusz Tarczyński z NAO Instytut. Jego prelekcja dotyczyła zarządzania przepływem informacji w firmie.
Jak radzić sobie w kryzysie?
Konferencję zakończyły dwa panele dyskusyjne. Pierwszy – moderowany przez Pawła Judka – skupił się na tym, jakie zmiany prawne i finansowe czekają branżę transportową w 2025 r. Dyskutowali: dr Maria Nicopulos, dr Maciej Ciołek i Martin Pfnűr.
Drugi panel – moderowany przez Marka Loosa – miał zainspirować słuchaczy do zastanowienia się nad tym, jak radzić sobie w kryzysie i jak przygotowywać się już dziś na lepsze czasy. Swoimi doświadczeniami dzielili się: Jan Załubski, ZET Transport; Mariusz Derdziak, Citronex Energy; Adam Gałka, Elmex Logistics i Maciej Zwyrtek, Kuźnia Trans
Dziękujemy wszystkim uczestnikom konferencji oraz jej partnerom – firmom: Linqo, My CFO, Krajowemu Rejestrowi Długów oraz Inspecto.
Marek Loos
FOTORELACJA


















Zobacz również