Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się

Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się
Strona Główna/Artykuły/Nowa gama marki DAF zaprezentowana w Hiszpanii

RELACJE

Nowa gama marki DAF zaprezentowana w Hiszpanii

Dziennikarze z całego świata mieli na początku października okazję do dokładnego zapoznania się z nową gamą pojazdów marki DAF. Na drogach Andaluzji w praktyce poznali pełen pakiet innowacji do pojazdów nowej generacji. Zmiany technologiczne są zgodne z filozofią DAF: Transport Efficiency. A cóż ta filozofia oznacza?


Data publikacji: 14.11.2024

Data aktualizacji: 14.11.2024

Podziel się:

Optymalizacja układu napędowego i aerodynamiki pozwala zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 3 proc. ponad wartość 10 proc., osiągniętą przez modele DAF obecnie dostępnej gamy, zaprezentowanej w 2021 i 2022 r. Jeszcze bogatsza specyfikacja i nowy system zarządzania flotą PACCAR Connect dają dodatkowe możliwości zwiększenia wydajności operacyjnej. Klienci mogą już konfigurować i zamawiać zmodernizowane pojazdy, które stanowią kolejny rozdział nowej generacji DAF.

Aerodynamika i nowe silniki

Wszystkie pojazdy ciężarowe nowej generacji DAF mają poprawioną aerodynamikę i są wyposażone w wydajne silniki PACCAR MX-11 i MX-13 (o mocy od 270 kW/370 KM do 390 kW/530 KM) oraz szereg zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy, co przekłada się na redukcję spalania nawet o 10 proc. Dzięki właśnie wprowadzonym udoskonaleniom układu napędowego i aerodynamiki można uzyskać kolejne 3 proc. oszczędności.

Wybrane modele pojazdów DAF nowej generacji spełniają wymagania klasy 3 systemu Maut, co może rocznie przynieść tysiące euro oszczędności z tytułu niemieckich opłat drogowych.

Podwójny napęd

Optymalna wydajność układów napędowych DAF XD, XF, XG i XG+ została osiągnięta m.in. dzięki zmianie faz rozrządu silnika zgodnie z zasadą cyklu Millera. Oprócz tego zastosowano pompę płynu chłodzącego z podwójnym napędem: elektrycznym – działającym przy niskich obciążeniach – oraz pasowym, gdy wymagana jest wysoka wydajność chłodzenia. Aby zapewnić najwyższą wydajność, zamontowano dwucylindrową sprężarkę ze sprzęgłem. Turbosprężarki i zawór recyrkulacji spalin (EGR) zostały zmodernizowane, aby bezproblemowo funkcjonowały po zmianie faz rozrządu. Za dostarczanie do cylindrów mieszanki paliwowo-powietrznej odpowiadają wtryskiwacze najnowszej generacji.

 

AUTOR:

Marek Loos

Zobacz również


Przeczytaj