Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się

Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się
Strona Główna/Artykuły/Przewoźnicy zaprotestują przed Baltic Hub

MANAGEMENT

Przewoźnicy zaprotestują przed Baltic Hub

Na 8 listopada przewoźnicy kontenerowi, obsługujący gdański terminal kontenerowy Baltic Hub zapowiadają protest. Pomorskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych zgłosiło manifestację przed bramami Baltic Hub 8 listopada, pomiędzy 12.00 i 15.00. „Protest ma na celu zwrócenie uwagi kierownictwa Balctic Hub na fatalną obsługę transportu drogowego”, napisało PSPD w komunikacie. Przewoźnicy żądają jak najszybszego rozwiązania sporów płacowych dyrekcji Baltic Hub z załogą i zakończenia strajku włoskiego. Powolna obsługa na terminalu uderza w zyskowność przewoźników.


Data publikacji: 21.10.2023

Data aktualizacji: 17.11.2023

Podziel się:

Domagają się oni także „diametralnych zmian w systemie operacyjnym eBrama, które uporządkują kwestie zgłoszeniowe pojazdów, organizacji pracy oraz przepustowości bramy”, napisali przewoźnicy w liście do dyrektora generalnego Baltic Hub Chrlesa Bakera.

Przewoźnicy ostrzegają, że brak „szybkich i konkretnych działań ze strony Baltic Hub zmusi przewoźników do podjęcia bardziej radykalnych protestów”.

Brak przepustowości terminala widoczny jest także w przewozach kolejowych. Pociągi, podobnie jak ciężarówki, tracą czas w oczekiwaniu na wjazd na terminal i załadunek. Stratni są także armatorzy. Oceaniczne kontenerowce czekają na redzie po 200 godzin.

Pogorszenie jakości obsługi, nie tylko w relacjach lądowych, ale i burtowych zanotowali przede wszystkim spedytorzy.

– Pojawiła się kongestia, której od lat nie doświadczaliśmy. Wyniki ankiety skierowanej do członków PISiL nt. pracy terminali są niepokojące, bo pogorszenie dotyka zarówno przewozów intermodalnych, jak i transportu samochodowego, szczególnie tego obsługującego pobliskie centra logistyczne, gdzie terminowość i dostępność tzw. okienek jest sprawą kluczową. Rozwiązanie powstających zatorów jest priorytetem nie tylko do poprawy rocznego wyniku terminala, ale i jego reputacji, jako solidnego przeładowcy, co może mieć dalekosiężne konsekwencje w kontekście prowadzonej jego rozbudowy – obawia się Marek Tarczyński, przewodniczący Polskiej Izby Spedycji i Logistyki.

Baltic Hub jest w trakcie budowy trzeciego terminala, który podwoi zdolności przeładunkowe do ponad 4 mln TEU rocznie. Baltic Hub oczekuje wzrostu obrotów w wyniku przeniesienia do Gdańska z Gdyni serwisów CMA CGM i poszerzenia ich o połączenie z Koreą Pd. Jednak całościowy obraz nie jest optymistyczny. – Łączne przeładunki wszystkich naszych terminali w tym roku odzwierciedlają recesję w handlu zamorskim i co za tym idzie spadek ilości przewożonych kontenerów i coraz niższe stawki frachtowe na poziomie przedcovidowym – przyznaje przewodniczący PISiL.

 

Źródło: www.logistyka.rp.pl

 

Fot. Unsplash

Zobacz również


Przeczytaj