ZARZĄDZANIE
Pułapka cięcia floty
Aktualnie, w wyniku przedłużającego się kryzysu w branży przewozów drogowych, w wielu firmach transportowych i logistycznych zapadają decyzje o redukcji floty pojazdów. Wydaje się to naturalną odpowiedzią na spadek popytu, trudności finansowe czy chęć poprawy rentowności. Z pozoru decyzja wydaje się logiczna – mniej pojazdów to mniej kosztów operacyjnych: paliwa, napraw, wynagrodzeń kierowców. Jednak bardzo często pomija się jeden kluczowy element: koszty wspólne, które nie znikają wraz z pojazdami, a których struktura potrafi znacząco zniekształcić rzeczywisty efekt redukcji taboru.
Data publikacji: 07.05.2025
Data aktualizacji: 05.06.2025
Podziel się:

Ten artykuł jest dostępny tylko dla użytkowników z wykupioną prenumeratą.
Jesteś już subskrybentem? Zaloguj się
Wykup prenumeratę, aby kontynuować czytanie
Prenumeruj

Mariusz Kołodziej
Upswing Optimize
Jego misją, jest wdrażanie najlepszych praktyk w branży TSL. Owocem tych działań, są kompetentne i zorganizowane przedsiębiorstwa w branży TSL. W rezultacie, sprawiając, że każda gałąź gospodarki może funkcjonować lepiej – dla nas wszystkich. Od 17 lat jest związany z branżą TSL. Przeszedł przez różne stanowiska operacyjne i menedżerskie, w różnej wielkości firmach z branży TSL. Współpracuję również, jako niezależny publicysta m.in. z Transport Manager oraz prelegent na konferencjach branżowych. Obecnie prowadzi firmę UPSWING OPTIMIZE która specjalizuje się w szkoleniach i doradztwie głównie dla transportu drogowego. Zwiększa efektywność firm transportowych poprzez wdrażanie najlepszych praktyk, podnoszenie kompetencji i optymalizację operacyjną.
Zobacz również