ZARZĄDZANIE
Technologie, klientocentryzm i dywersyfikacja
Specjalnością firmy Goodspeed jest logistyka dla cateringu dietetycznego w temperaturze kontrolowanej. – Odporność operacyjną budujemy dzięki inwestycjom. Stawiamy na stały rozwój, reinwestowanie zysków w spółkę i wspieranie rynku diet pudełkowych. Dzięki temu jesteśmy dziś spółką logistyczno-technologiczną, zapewniającą klientom cały ekosystem dla cateringów dietetycznych: od logistyki po konkretne rozwiązania technologiczne – mówi Sylwester Rypina, prezes zarządu Goodspeed.
Data publikacji: 05.06.2025
Data aktualizacji: 06.06.2025
Podziel się:

Ważnym fundamentem biznesu firmy Goodspeed jest klientocentryzm, oznaczający nie tylko koncentrację na kliencie i jego potrzebach, ale także niekonkurowanie z nim.
– W naszym przypadku oznacza to, że nigdy – pod żadnym pozorem – nie planujemy wchodzić w rynek produkcji caterngu dietetycznego. Dostawy realizujemy we wszystkich regionach Polski i aglomeracjach. Dbamy także o coraz większą dostępność diet pudełkowych poza aglomeracjami – w mniejszych miejscowościach, do których już docieramy z dostawami, ale stale rozbudowujemy obszar logistyczny. W 2026 r. chcielibyśmy pokryć swoim zasięgiem całość Polski – planuje Sylwester Rypina.
Technologie, automatyzacja
Goodspeed inwestuje w rozwiązania technologiczne i automatyzację procesów, co zwiększa efektywność operacyjną organizacji. Rozwija się ona dynamicznie również poprzez akwizycje spółek technologicznych.
– Przejęcie StockEasy pozwoliło nam rozwinąć aplikację monitorującą koszty żywności. Akwizycja Caterings to z kolei oprogramowanie CRM dla producentów diet, które umożliwia im lepsze zarządzanie relacjami z klientami. Rozwijamy dynamicznie platformę e-commerce – porównywarkę cenową Foodango, oferującą ponad 400 diet od różnych producentów w jednym miejscu. Dla producentów z kolei to nowy, alternatywny kanał sprzedaży, możliwość dotarcia do nowych klientów i zwiększenia sprzedaży – twierdzi Sylwester Rypina.
Dla Goodspeed najważniejsze jest zrozumienie potrzeb klienta.
Klientocentryzm
Dla Goodspeed najważniejsze jest zrozumienie potrzeb klienta. Klientocentryzm jest fundamentem działania firmy i – w opinii jej prezesa – powinien być kluczowym elementem strategii. – Goodspeed, jako niezależny dostawca usług logistycznych, nie konkurował i nie planuje konkurować z własnymi klientami – cateringami dietetycznymi. Ten fakt w połączeniu z jakością usług, które dostarczamy, przekłada się na wieloletnie, partnerskie współprace – zapewnia Sylwester Rypina.
Dywersyfikacja
– Stale analizujemy nowe możliwości oraz poszerzamy ofertę o nowe obszary i rozwiązania, by umacniać nasze przewagi konkurencyjne. Dywersyfikacja produktowa i geograficzna to ważny element budowania pozycji konkurencyjnej. Jednocześnie przygotowujemy się do ekspansji zagranicznej – planuje nasz rozmówca.
W jego opinii szybkie dostosowywanie się do zmieniających się warunków i oczekiwań rynkowych czy wyprzedzanie potrzeb rynku to jedne z ważniejszych elementów budowania konkurencyjności organizacji biznesowej.
„Stawiamy na stały rozwój, reinwestowanie zysków w spółkę i wspieranie rynku diet pudełkowych”.

Marek Loos
Redaktor naczelny
Transport Manager
Zobacz również