Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się

Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się
Strona Główna/Artykuły/Too Good To Go i Goodspeed ratują posiłki cateringowe

ZARZĄDZANIE

Too Good To Go i Goodspeed ratują posiłki cateringowe

Too Good To Go, największy na świecie marketplace nadwyżek żywności, nawiązuje strategiczną współpracę z firmą Goodspeed, liderem logistyki dla branży cateringu dietetycznego w Polsce. Dzięki temu producenci mogą skutecznie zagospodarować nadwyżki docierając z ofertą do największej w Polsce, 4,5-milionowej społeczności użytkowników. Polska jest pierwszym rynkiem, w którym Too Good To Go testuje zamawianie posiłków cateringowych z dostawą pod drzwi.


Data publikacji: 23.07.2025

Data aktualizacji: 23.07.2025

Podziel się:

Przypomnijmy, że firma Goodspeed zajęła drugie miejsce w zainaugurowanym w tym roku przez redakcję Transport Managera konkursie Najbardziej Dynamiczne Firmy Transportowe Roku 2024. Rywalizację przeprowadziliśmy wspólnie z firmą Coface.

Polska liderem rynku cateringu dietetycznego

Polska przoduje w Europie pod względem popularności cateringu dietetycznego. W 2024 r. wartość rynku w tym sektorze przekroczyła 3,5 mld zł, a według prognoz w ciągu pięciu lat wzrośnie do 5,4 mld zł. Rosnąca skala produkcji przekłada się na wyzwania, jakimi są generowane nadwyżki. Powodem jest duża zmienność zamówień po stronie klientów oraz konieczność utrzymywania bufora produkcyjnego, który minimalizuje ryzyko braków w dostawach. W rezultacie firmy cateringowe coraz częściej posiadają w chłodniach w pełni wartościowe, ale niesprzedane posiłki, które mogą się zmarnować.

Too Good To Go redukuje straty w kolejnym obszarze łańcucha dostaw

Restauracje i usługi gastronomiczne w Polsce odpowiadają za 264 546 ton zmarnowanej żywności rocznie, co stanowi 5,8 proc. całkowitych strat jedzenia. Dzięki współpracy Too Good To Go z partnerem logistycznym Goodspeed, producenci mają szansę zmniejszyć skalę marnowania żywności poprzez zapewnienie stabilnego kanału sprzedaży nadwyżek posiłków, a jednocześnie uniknąć strat związanych z niesprzedanym jedzeniem.

Producenci już zaczęli wystawiać niesprzedane posiłki cateringowe w aplikacji Too Good To Go. Społeczność licząca 4,5 mln użytkowników zamawia Paczki Niespodzianki nawet za ułamek ceny z jednodniowym wyprzedzeniem i dostawą prosto pod drzwi realizowaną przez Goodspeed.

– Dzięki współpracy z Goodspeed, wchodzimy w kolejny obszar łańcucha dostaw. To część konsekwentnie rozwijanego modelu, który pozwala ratować jedzenie na każdym etapie – od lokalnych sklepów i restauracji, dużych sieci, producentów FMCG, aż po gotowe posiłki. Wprowadzenie Box Too Good To Go w kwietniu br. było dla nas ważnym krokiem w rozszerzaniu działań poza sektor HoReCa i retail. Teraz idziemy dalej – mówi Anna Podkowińska-Tretyn, Country Director Too Good To Go w Polsce.

„Ratunek” dla tysięcy niesprzedanych diet pudełkowych

Każdego dnia na rynku cateringu dietetycznego w Polsce tysiące pełnowartościowych diet pudełkowych pozostaje niesprzedanych – to efekt dynamicznych zmian zamówień i krótkiego terminu przydatności.

– Razem z Too Good To Go rozpoczęliśmy realizację wspólnego celu – ratowania tych posiłków na niespotykaną dotąd skalę. Dzięki największej w Polsce sieci dostaw obejmującej ponad 5 tys. lokalizacji oraz zaawansowanej logistyce chłodniczej,  możemy szybko i bezpiecznie przekierować nadwyżki prosto pod drzwi konsumentów, zarówno w miastach jak i mniejszych miejscowościach. Wspólnie z Too Good To Go, które dysponuje silnym zapleczem operacyjnym, unikalną społecznością 4,5 mln użytkowników świadomych problemu marnowania żywności, tworzymy model współpracy, który zmniejsza straty na największą skalę w kraju – mówi Sylwester Rypina, prezes zarządu Goodspeed.

Każdego roku w Polsce marnuje się ponad 4,5 mln ton żywności. Too Good To Go dąży do wprowadzania rozwiązań, które odpowiadają na ten problem na każdym etapie łańcucha dostaw. W kwietniu br. firma wprowadziła usługę Box Too Good To Go – nowy kanał dystrybucji dla producentów. Firma skupuje pełnowartościowe produkty od znanych marek, które nie trafiły do sklepów i oferuje je użytkownikom w formie Boxów. Rozwiązanie testowane było wcześniej na innych rynkach. W przypadku posiłków cateringowych, Polska przeciera szlaki dla wdrożeń tego modelu. ML

 

Fot. Pixabay

Zobacz również


Przeczytaj