System monitorowania tachografów współpracuje z policją drogową, która otrzymuje dane o manipulacjach. Obecnie działa w pobliżu Fiorenzuola i Rimini Sud, wkrótce także na A1 w pobliżu Casale i na A4. Projekt Falco jest również aktywny w Ligurii, wykorzystując drony do kontroli placów budowy, przy jednoczesnym kontynuowaniu monitorowania towarów niebezpiecznych i ładunków wyjątkowych.
Rozrost sieci
Do końca roku pojawią się na autostradzie dwie kolejne stacje monitorowania tachografu. Zgodnie z przewidywaniami urządzenie Polstrady zostanie w nadchodzących miesiącach zainstalowane również na autostradzie A 1 Mediolan-Neapol w pobliżu Casale oraz na A4 Mediolan-Brescia, która zostanie dodana do obecnie działających systemów na A1 Mediolan-Neapol w Fiorenzuola i drugiej na A14 Bologna-Taranto w Rimini Sud.
Kontrola nie tylko tachografów
Po wejściu w życie projektu Falco, na razie tylko w Ligurii na autostradzie A26 stosuje się drony w locie, które wykrywają place budowy i kolejki oraz przekazują aktualne informacje osobom za kierownicą. Dodawany jest do już funkcjonujących systemów, takich jak wagi statyczne umożliwiające weryfikację wartości granicznych obciążeń wyjątkowych, monitorowanie towarów niebezpiecznych oraz przetwarzanie energii kinetycznej zwalniających pojazdów na energię elektryczną. Są to projekty dedykowane dla ruchu ciężkiego, zaprezentowane przez Autostrade per l’Italia wraz z Movyon, spółką należącą do grupy zajmującej się badaniami technologicznymi i innowacjami, z okazji szczytu G7, który niedawno odbywał się w Apulii. RT
Źródło: www.pisil.pl
Fot. Pixabay
Zobacz również