RELACJE
Wrocławska fabryka i centrum R&D ważną częścią ZF
W listopadzie grupa dziennikarzy branżowych miała okazję zapoznać się z centrum R&D i fabryką we Wrocławiu globalnego koncernu ZF, produkującą rozwiązania technologiczne do pojazdów użytkowych. Grupa ZF ma bogate doświadczenie w opracowywaniu systemów dla pojazdów użytkowych, które mogą zwiększyć bezpieczeństwo jazdy i zmniejszyć ryzyko wypadków. Niektóre z tych systemów są opracowywane, testowane i produkowane w jednej z najważniejszych lokalizacji ZF CVS w Europie, zlokalizowanej we Wrocławiu.
Data publikacji: 23.12.2024
Data aktualizacji: 23.12.2024
Podziel się:

Wrocławska lokalizacja zatrudnia około 2 850 osób i jest ważną częścią globalnej organizacji ZF – centrum badawczo-rozwojowym i produkcyjnym, zajmującym ponad 53 tys. mkw. powierzchni.
– Zakłady ZF CVS we Wrocławiu należą do kluczowych jednostek ZF, zajmujących się produkcją i rozwojem zaawansowanych układów hamulcowych i elektroniki pojazdowej – mówi Sebastian Gałka, Site Leader ZF CV Systems Poland we Wrocławiu. – Branża motoryzacyjna jest niezwykle dynamiczna, co wymaga od nas elastyczności i szybkiego dostosowywania się do zmian. Implementujemy nowoczesne narzędzia cyfrowe, które ułatwiają pracę naszym pracownikom. Kształcimy zespół w zakresie cyfrowych kompetencji, co pozwala na szybszą analizę i reakcję. Wśród naszych innowacji znajduje się Digital Twin (cyfrowy bliźniak), który w przyszłości umożliwi nam elastyczne wprowadzanie zmian i optymalizację procesów produkcyjnych, zapewniając jednocześnie najwyższe standardy jakościowe i technologiczne.
Działalność produkcyjna ZF we Wrocławiu jest silnie wspierana przez zespół inżynieryjny. Dział badawczo-rozwojowy (R&D) wrocławskiego oddziału CVS zatrudnia 480 osób i pracuje nad projektami rozwojowymi w ramach globalnej sieci R&D Grupy ZF. Wrocławski zespół jest odpowiedzialny za rozwój, projektowanie i testowanie kluczowych komponentów do pojazdów użytkowych, takich jak autobusy, samochody, ciągniki i przyczepy.
– Nasi inżynierowie we Wrocławiu mają znaczący wkład w rozwój technologii ZF w zakresie układów hamulcowych, zawieszenia pneumatycznego czy komponentów sprzęgieł i skrzyń biegów do pojazdów użytkowych – mówi dr Elżbieta Gawin, dyrektorka Zespołu R&D ZF CV Systems Poland.
Marek Loos
Zobacz również