RELACJE
Wyzwania nowoczesnego transportu drogowego
Z okazji swojego 10-lecia związek pracodawców Transport i Logistyka Polska zorganizował w tym roku dwie ekskluzywne konferencje skierowane do branży transportowej. Pierwsza z nich miała miejsce w marcu w Katowicach, a druga 3 października w Łodzi. Do udziału zostali zaproszeni przedstawiciele nie tylko firm zrzeszonych w TLP, ale również wielu innych.
Data publikacji: 14.11.2024
Data aktualizacji: 14.11.2024
Podziel się:

Rozpoczynając łódzką konferencję „Wyzwania nowoczesnego transportu drogowego”, prezes TLP Maciej Wroński przywitał szeroko reprezentowane firmy członkowskie TLP oraz przedstawicieli firm niezrzeszonych w organizacji. Następnie prezes TLP przybliżył zgromadzonym przedstawicielom branży czekające nas w 2024 i 2025 roku zmiany prawne, a także ich wpływ na sektor TSL.
Najciekawszymi elementami konferencji były dwa panele dyskusyjne. Jakub Szałek, dziennikarz portalu trans.eu, poprowadził debatę „Działania przewoźników w odpowiedzi na wyzwania kryzysowe w sektorze TSL”, w której udział wzięli Jarosław Kurzawa, właściciel CTK Logistics; Kinga Przytocka-Krupa, dyrektor oddziału Schavemaker; Agnieszka Zając, dyrektor ds. spedycji i transportu Ambro Logistics, oraz Marek Ziarkiewicz, dyrektor transportu FM Logistic.
W kolejnej części spotkania Joanna Porath, prezes AC Porath, przedstawiła temat Import Control System 2 (ICS2) – kluczowe zmiany dla przewoźników transportujących towary do UE.
Podczas konferencji nie mogło zabraknąć debaty, która przybliżyłaby kryzys w sektorze TSL z perspektywy dostawców usług. Panel ten poprowadził Kamil Wolański, kierownik działu ekspertów Inelo, a udział w nim wzięli: Krzysztof Głogowski, lider zespołu sprzedaży ZF Group; Samuel Kojzarek, dyrektor działu handlowego Lontex Group; Michał Niemiec, menadżer sprzedaży Shell Polska, oraz Janusz Rachwał, dyrektor handlowy Truck Care.
Uczestnicy konferencji dowiedzieli się, na jakie problemy w trwającym i nie mogącym się zakończyć kryzysie natrafiają z jednej strony gracze na transportowej szachownicy, a z drugiej – dostawcy różnego rodzaju narzędzi i usług dla sektora.
AUTOR:
Marek Loos
Zobacz również