FINANSE
ZMPD zaniepokojone planami rozszerzenia sieci płatnych dróg
– Jesteśmy bardzo zaniepokojeni zapowiedzią rozszerzenia od 1 listopada 2024 r. sieci płatnych dróg krajowych w Polsce. To spowoduje kolejny poważny wzrost kosztów dla przewoźników – powiedziała 7 sierpnia 2024 r. w Radiu Zet Anna Brzezińska, rzecznik prasowa ZMPD, dyrektor Departamentu Władz Statutowych, Strategii i Komunikacji ZMPD.
Data publikacji: 08.08.2024
Data aktualizacji: 08.08.2024
Podziel się:

– Rozumiemy, że Krajowy Fundusz Drogowy musi skądś brać pieniądze na budowę i remonty dróg, ale w kryzysowej sytuacji, w jakiej znajdują się od dłuższego już czasu polscy przewoźnicy, trudno się zgodzić z tym, że obciążani dodatkowymi kosztami są jedynie przedstawiciele naszej branży, którzy i tak uginają się pod ciężarem wielu danin – powiedziała dyr. Anna Brzezińska, wspominając chociażby o obowiązkowej wymianie tachografów. – Usilnie przekonujemy rządzących o konieczności dopłat do wymiany tych urządzeń – dziś koszt jednego to minimum pięć tysięcy złotych – dodała rzecznik prasowa ZMPD.
W jej opinii opłatami za przejazd drogami ekspresowymi i autostradami powinny być też objęte tzw. busy, które też przecież korzystają z infrastruktury drogowej, a także samochody osobowe i motocykle.
Przypomniała, że od kilku już lat kondycja branży międzynarodowego transportu drogowego ulega stałemu pogorszeniu i każde dodatkowe obciążenie jest w środowisku bardzo mocno odczuwalne. – Wiele małych, rodzinnych firm nie wytrzymuje nieuczciwej konkurencji i ogłasza bankructwo, dlatego zapowiadane dodatkowe opłaty tak bardzo nas niepokoją – dodała dyr. Anna Brzezińska.
Podkreśliła przy tym, że te opłaty wcale nie są takie małe – na obecnie istniejących płatnych odcinkach dróg są podnoszone automatycznie o wskaźnik inflacji. W jej opinii należałoby odroczyć wprowadzenie rozporządzenia do chwili unormowania sytuacji w przewozach drogowych. WZ
Źródło: www.zmpd.pl
Fot. Pixabay
Zobacz również