Spektakularny debiut tego modelu mógł mieć miejsce, gdyż producent spełnił kilka ważnych warunków. Pierwszy z nich to oparcie konstrukcji na długodystansowych pojazdach – DAF-ie XF, XG i XG+. Po drugie, skonsolidowanie w jednym pojeździe możliwie najszerszej palety dopracowanych cech użytkowych, takich jak: wydajny układ napędowy, szeroka gama konfiguracji, wysoka ergonomia i bezpieczeństwo, czy przestronne wnętrze kabiny. Jeśli dodamy do tego wersje budowlane XDC oraz bezemisyjne XD Electric, to widzimy, że XD zastąpić może wiele innych pojazdów z gamy dystrybucji, jak i przy realizowaniu zadań specjalnych, komunalnych i budowlanych.
Widzisz więcej!
Co charakteryzuje DAF-a XD? Z pewnością rewelacyjna widoczność bezpośrednia. DAF uzyskał ją dzięki osadzeniu kabiny o 17 cm niżej niż w przypadku modelu XF, montując większą szybę przednią, duże okna boczne z niską krawędzią dolną, a także stosując spadek ku przodowi deski rozdzielczej. Opcjonalnie producent oferuje także okno widoku na krawężnik, które w połączeniu ze składanym fotelem pasażera umożliwia doskonałą obserwację otoczenia od strony chodnika. Doposażając DAF-a XD w systemy Digital Vision, Digital Corner View oraz City Turn Assist dostajemy ultrabezpieczny, a przy tym komfortowy pojazd użytkowy z jedną z najlepszych świadomości otoczenia kierowcy w swojej klasie.
Wysoki komfort pracy kierowcy = czysta radość z jazdy
XD to także charakterystyczne dla marki DAF przestronne kabiny i to zarówno te kompaktowe – Day Cab, sypialne – Sleeper Cab, jak i największe – Sleeper High Cab o imponującej kubaturze 10 m sześc. Wsiadanie i wysiadanie ułatwia kierowcy ustawiana w pozycji pionowej kolumna kierownicy. Jeśli dodamy do tego: szeroki zakres regulacji foteli, możliwość zamówienie trzeciego fotela pasażera lub dużej lodówki oraz materac o grubości 50 mm, to widzimy, że DAF XD zaspokoi oczekiwania nawet najbardziej wymagających użytkowników. Dla jeszcze większego komfortu jazdy XD, wyposażono go w układ AEBS najnowszej generacji, nowy hamulec przyczepy przy niskiej prędkości i hamulec postojowy ze wspomaganiem.
Pełen zakres możliwości
Ciągnik siodłowy czy podwozie do zabudowy? Na drogi asfaltowe czy place budów? W wersji spalinowej czy elektrycznej? Obojętnie, czego szukacie, DAF XD jest do Waszej dyspozycji. Do celów specjalistycznych i budowlanych producent oferuje modele XDC z 2, 3 lub 4 osiami z napędem na jedną lub dwie osie. Jeśli szukasz samochodu bezemisyjnego, godny polecenia jest model XD Electric dostępny z silnikami elektrycznymi mocy od 170 kW (230 KM) do 350 kW (480 KM).
Jeśli stawiasz na zastosowania specjalne, XD może być wyposażony w niezliczoną ilość przystawek odbioru mocy, dzięki czemu stanowi doskonałą bazę pod rozmaite typy zabudów komunalnych i budowlanych.
Źródło:
DAF
Zobacz również