LOGISTYKA
Rosną inwestycje w infrastrukturę portową
W polskich portach trwają dobre czasy dla inwestycji, zarówno państwowych, jak i podejmowanych przez prywatne spółki, a wśród nich OT Logistics, posiadającej porty w Gdyni i Świnoujściu.
Data publikacji: 25.03.2024
Data aktualizacji: 25.03.2024
Podziel się:

– Planowany budżet na inwestycje w okresie najbliższych 3-5 lat jest w przedziale między 200 a 300 mln zł. Środki te zostaną przeznaczone głównie na rozwój naszych dwóch portów: w Gdyni i Świnoujściu – mówi Kamil Jedynak, prezes OT Logistics.
Rozwinięcie wcześniejszych inwestycji
– Jeżeli chodzi o nasz port w Gdyni, to przede wszystkim nabyliśmy shiploader do załadunku zbóż na statki, rozbudowaliśmy zaplecze do obsługi ładunków zbożowych, przebudowując część magazynów pod produkty zbożowe – kontynuuje prezes OT Logistics. – Były też inwestycje w infrastrukturę i ekologię. Uruchomiliśmy instalację fotowoltaiczną. Na bieżąco prowadziliśmy wymianę sprzętu, w tym obsługującego transport intermodalny i statki ro-ro.
Szefostwo OTL chce, by OT Port Gdynia był w przyszłości jak najbardziej neutralny dla środowiska. Lecz najważniejsze jest zwiększenie potencjału przeładunku produktów zbożowych. Ta grupa towarów jest jedną z bardziej perspektywicznych w branży portowej. Operatorowi logistycznemu zależy na dalszym unowocześnianiu terminala, który w dobie coraz większej konkurencji musi być coraz bardziej efektywny.
Port w Świnoujściu – zmiana charakteru
– Jeżeli zaś chodzi o nasz drugi terminal w Świnoujściu, to wspólnym mianownikiem inwestycji z ostatnich lat jest zmiana jego charakteru z portu masowego w uniwersalny, przystosowany do obsługi jak najszerszej gamy towarów. Służyły temu inwestycje, przede wszystkim w utwardzanie placów składowych, ponieważ większość z nich to były stare, nieutwardzone tereny do składowania, głównie węgla i rudy. Teraz większość powierzchni składowych w Świnoujściu jest już utwardzona, przygotowana pod różnego rodzaju ładunki – mówi Kamil Jedynak.
OT kupiło też dwa ciężkie mobilne żurawie Liebherr, ponieważ z jednej strony stare wymagały już wymiany, a z drugiej – była to okazja do pozyskania nowoczesnego, dużo bardziej efektywnego i ekologicznego sprzętu. Oczywiście, tak jak w Gdyni, prowadzimy na bieżąco inwestycje odtworzeniowe. ML
Źródło: www.wnp.pl
Zobacz również