Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się

Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się
Strona Główna/Artykuły/Zwrot za straty spowodowane kontrolą na granicy z UK

PRAWO

Zwrot za straty spowodowane kontrolą na granicy z UK

Od czasu wdrożenia nowego Border Target Operating Model (BTOM) 30 kwietnia 2024 r. operatorzy logistyczni stanęli przed wyzwaniami na granicach Wielkiej Brytanii. Tamtejsze przepisy nakazują przeprowadzanie fizycznych kontroli jakości niektórych produktów przywożonych do Wielkiej Brytanii z UE na posterunkach granicznych zlokalizowanych w portach brytyjskich lub w ich pobliżu. Zgodnie z nowymi przepisami dotyczącymi Brexitu, rośliny do sadzenia zostały sklasyfikowane jako wysokiego ryzyka, co oznacza znacznie wyższe wskaźniki kontroli niż w przypadku przedsiębiorstw importujących mięso i nabiał, które są klasyfikowane jako średnie ryzyko.


Data publikacji: 11.07.2024

Data aktualizacji: 11.07.2024

Podziel się:

Doprowadziło to do znacznych opóźnień, wzrostu kosztów i znacznej nieefektywności operacyjnej. Problemy te są szczególnie widoczne w transporcie świeżych produktów, roślin i kwiatów, co poważnie wpływa na sektor ogrodnictwa i żywności.

Niepokój kierowców

Proces kontroli stał się poważnym obciążeniem dla operatorów logistycznych, a w szczególności dla kierowców. Z uwagi na długi czas oczekiwania, szczególnie zgłoszony w Sevington, proces ten jest zarówno czasochłonny, jak i kosztowny Kierowcy odczuwają duży niepokój z powodu długiego czasu oczekiwania i wynikającego z tego zakłócenia ich harmonogramów, co prowadzi do możliwych naruszeń przepisów dotyczących czasu jazdy i odpoczynku. Ponadto odnotowano liczne przypadki uszkodzenia towarów podczas kontroli, bez wyraźnej ścieżki dochodzenia odszkodowania.

Holendrzy apelują

The Guardian niedawno poinformował o apelach holenderskich stowarzyszeń przewoźników drogowych TLN o pilne rozwiązanie sytuacji i podjęcie konstruktywnego dialogu z władzami Wielkiej Brytanii w celu stawienia czoła tym wyzwaniom. TLN wezwało do wydłużenia i usprawnienia godzin otwarcia punktów kontroli granicznej (BCP), aby wesprzeć całodobowy charakter operacji transportowych, co jest kluczowe dla uniknięcia tych opóźnień i zapewnienia wydajnej logistyki. Podkreślają również potrzebę terminowego przekazywania przewoźnikom i handlowi informacji dotyczących inspekcji i zwalniania towarów, co jest niezbędne do usprawnienia operacji i zmniejszenia opóźnień.

 

Źródło: CLECAT

 

Fot. Pixabay

Zobacz również

zasady-realizacji-transportow-z-pomoca-humanitarna-na-ukraine
Przeczytaj