Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się

Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się
Strona Główna/Artykuły/Hiszpańska Cepsa dla polskich przewoźników

MANAGEMENT

Hiszpańska Cepsa dla polskich przewoźników

Rozmowa z Javierem Lopez-Aranguren, dyrektorem sprzedaży hiszpańskiego koncernu paliwowego Cepsa oraz z Anną Bronicką, Country Manager Poland w Cepsa.


Data publikacji: 20.12.2023

Data aktualizacji: 22.01.2024

Podziel się:

Javier Lopez-Aranguren: Jadąc przez Hiszpanię widać często logo Cepsa. Można mieć wrażenie, że jest to największa sieć stacji paliwowych w tym kraju.

Jesteśmy międzynarodowym koncernem, zaangażowanym w zrównoważoną mobilność i źródła energii. Posiadamy solidną wiedzę techniczną i ponad 90-letnie doświadczenie.

Założona w 1930 r. Cepsa aktualnie posiada dwie rafinerie na południu Hiszpanii oraz nowoczesne Centrum Badań w Madrycie.

W Hiszpanii i Portugalii Cepsa jest drugą firmą pod względem liczby stacji paliw (1800 stacji) i trzecią hiszpańską grupą przemysłową pod względem wielkości obrotów.

Anna Bronicka: Rozumiem, że produkty i usługi firmy Cepsa dla transport drogowego są skierowane do firm operujących na rynku iberyjskim.

Cepsa posiada najbardziej kompletną ofertę dla przewoźników międzynarodowych, poruszających się po Hiszpanii i Portugalii. Oferujemy wszystkie usługi i produkty, potrzebne do zaspokojenia potrzeb profesjonalnego transportu.

Jako koncern paliwowy, posiadamy potężną sieć stacji, szczególnie dedykowaną dla segmentu profesjonalnego. Nasze stacje znajdują się na głównych trasach, co pozwola znacznie skrócić czas tankowania. Paliwo sprzedawane na stacjach naszej marki pochodzi z własnych rafinerii, co gwarantuje najwyższą jakość produktu.

Oferujemy również przydatne usługi o wartości dodanej, niezbędne dla firm transportowych, takie jak odzyskiwanie podatku VAT oraz akcyzy, fakturowanie netto czy też opłaty drogowe w całej Europie.

Z drugiej strony, co dziś staje się coraz ważniejsze, dysponujemy rozwiązaniami cyfrowymi, optymalizującymi i obniżającymi koszty obsługi floty, takimi jak aplikacja STARRESSA dla kierowców i strefa zarządzania dla managerów flot.

Anna Bronicka: Czy polski rynek międzynarodowego towarowego transportu drogowego jest ważny dla spółki Cepsa?

Polskie firmy transportowe stanowią punkt odniesienia w Europie, zarówno pod względem liczby firm, przejechanych kilometrów, jak i innowacyjności w transporcie. Cepsa rozumie pojawiające się wśród nich potrzeby i dostosowuje się do nich.

Javier Lopez-Aranguren: Co w związku z tym Cepsa oferuje polskim przewoźnikom drogowym?

Aktualnie skupiliśmy się na dwóch „osiach”:

Chcąc wyjść na przeciw wyzwań, przed którymi stoi branża TSL, jesteśmy w stanie zaoferować najbardziej konkurencyjną cenę paliwa, równocześnie łącząc ją z innowacyjnymi i intuicyjnymi rozwiązaniami cyfrowymi. Opracowaliśmy naszą aplikację STARRESSA, a nasza Strefa Klienta jest w 100 proc. dostosowana do polskiego klienta.

Drugą osią, na której się skupiamy, jest dobro kierowców. Jesteśmy świadomi problemów, z jakimi borykają się na co dzień: brak bezpieczeństwa na parkingach, długie dni w trasie, czas spędzony poza domem…. rozwijamy koncepcję „Truck Village” – miejsca, w którym kierowca czuje się „jak u siebie” i znajdź wszystkie udogodnienia oraz komfort, jaki może zaoferować wiodąca marka, jaką jest Cepsa.

Polskojęzyczny personel w Cepsa oferuje wsparcie naszym klientom w różnych sytuacjach, nie tylko związanych z bezpośrednią współpracą (pomoc językowa, prawna, itp).

Javier Lopez-Aranguren: Jak jest zbudowana Wasza sieć stacji paliw i wasze łańcuchy dostaw?

Posiadamy jedną z sieci stacji paliw o największym zasięgu w całym kraju. Obecnie logotyp Cepsa jest widoczny na ponad 1800 stacji w Hiszpanii i Portugalii, z czego 360 jest wyspecjalizowanych dla pojazdów ciężkich.

Jako firma energetyczna kontrolujemy cały łańcuch paliwowy, począwszy od wydobycia ropy naftowej i wytwarzania produktów w naszych Energy Parks, aż do momentu dostarczenia produktu do samochodów ciężarowych.

„Angażujemy się w zrównoważoną mobilność i zmierzamy w przyszłość, osiągając wymierny wpływ już w teraźniejszości”.

Daje nam to gwarancję jakości i bezpieczeństwa produktów, z czego jesteśmy bardzo dumni.

Poza Hiszpanią, z naszych kart można korzystać na stacjach partnerskich.

Javier Lopez-Aranguren: Czy macie w swojej ofercie ekologiczne produkty i rozwiązania dla firm transportowych, dostępne dla Waszych polskich klientów?

Jako wiodąca firma w Hiszpanii mamy obowiązek i przywilej towarzyszenia społeczeństwu w transformacji energetycznej. Poprzez nasz program Positive Motion angażujemy się w zrównoważoną mobilność i zmierzamy w przyszłość, osiągając wymierny wpływ już w teraźniejszości.

Na przykład dzięki uruchomieniu własnej produkcji, dysponujemy HVO w strategicznych lokalizacjach. Naszym celem jest stworzenie sieci HVO obejmującej główne hiszpańskie korytarze i trasy strategiczne w ruchu międzynarodowym. Dostawa HVO skierowana jest do klientów profesjonalnych, którzy już wykazali zainteresowanie rozwiązaniem pozwalającym na redukcję emisji CO2 nawet o 90 proc.

Ale nie skupiamy się tylko na HVO. Chcemy zaoferować więcej opcji dekarbonizacji i dlatego już teraz rozwijamy najważniejszą sieć ultraszybkich punktów ładowania w Hiszpanii i mamy kilka projektów dotyczących produkcji oraz dystrybucji H2.

Javier Lopez-Aranguren: Czy zamierzacie rozwijać Waszą ekspansję poza Hiszpanię i Portugalię?

Będąc firmą zlokalizowaną w Hiszpanii, jesteśmy bardzo skupieni na tym kraju i właśnie teraz podejmujemy kroki w celu rozszerzenia naszych granic. Logicznie rzecz biorąc, Polska jest pierwszym krokiem w podróży, która już się rozpoczęła, ale nie zamierzamy się zatrzymać… Naturalny wzrost ma być kontynuowany w kierunku krajów Europy Centralnej i Wschodniej, nie wykluczamy również Maroka.

„Nasz naturalny wzrost ma być kontynuowany w kierunku krajów Europy Centralnej i Wschodniej, nie wykluczamy również Maroka”.

 

Dziękuję za rozmowę

Marek Loos

Redaktor naczelny Transport Manager

 

AUTORZY:

Javier Lopez-Aranguren

Dyrektor sprzedaży hiszpańskiego koncernu paliwowego Cepsa

 

Anna Bronicka

Country Manager Poland w Cepsa

 

Zobacz również


Przeczytaj