Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się

Szukaj

Zaloguj

Zaloguj się

Jesteś nowym klientem?

Zarejestruj się
Strona Główna/Artykuły/ZMPD i IRU chcą przesunięcia zeroemisyjności transportu do 2040 r.

MANAGEMENT

ZMPD i IRU chcą przesunięcia zeroemisyjności transportu do 2040 r.

W najbliższych latach Komisja Europejska zamierza wprowadzić do transportu ciężkiego pojazdy bezemisyjne. Przeszkodą w popularyzacji elektrycznych ciężarówek są wysokie ceny energii oraz brak sieci ładowarek. Bez państwowych dopłat system nie ruszy. Przewoźnicy chcą silników spalinowych.


Data publikacji: 07.02.2023

Data aktualizacji: 09.10.2023

Podziel się:

– W kwestii dekarbonizacji pojazdów ciężarowych opowiadamy się za pozostawieniem silnika spalinowego jako opcji dla pojazdów ciężarowych, które pełnią istotną funkcję dla gospodarki unijnej – podkreśla rzeczniczka Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce Anna Brzezińska.

Przypomina, że transport drogowy pozostaje kluczowym uczestnikiem łańcucha dostaw, odpowiada za 75 proc. całego unijnego transportu i jest mało realne, by w najbliższej przyszłości mógł być przeniesiony na inne rodzaje transportu.

– Prawdopodobnie udało się przekonać Komisję Europejską, aby w przypadku pojazdów ciężarowych zrezygnować z pierwotnego celu, jaki miał być osiągnięty tj. 100 proc. nowych samochodów bezemisyjnych w 2040 r. – dodaje rzeczniczka ZMPD. JK

 

Źródło: www.zmpd.pl

 

Fot. Pixabay

Zobacz również


Przeczytaj